Solo teatras pradeda naująjį sezoną

Su džiaugsmu dalijamės žinia, kad 2018 m. atvertėme naują savo teatrinės kūrybos puslapį – tapome savarankiško „Solo teatro“ kūrėjais.

Pasak teatro įkūrėjos, aktorės ir režisierės Birutės Mar: „Nūdienos teatre nelengva išlikti savimi. Nebylus reikalavimas kūrėjui – neatsilikti nuo madų bei tendencijų, provokuoti, neretai ir juokinti. Tačiau kūryboje, kad susitiktum su tikruoju (-ąja) savimi, reikia erdvės, tylos ir laiko – sau ir žiūrovui – kad kartu išgirstume save…“

Pirmąjį 2018–2019 m. teatrinį sezoną „Solo teatras“ pradėjo premjera „LIETUVIŠKOJI NORA“, sukurta Henriko Ibseno dramos „Lėlių namai“ ir lietuvių teatro primadonos Monikos Mironaitės dienoraščių bei kūrybos motyvais (bendradarbiaujant su VšĮ „Naujosios muzikos komunikacijos centras“). „Lietuviškoji Nora“ pirmąsyk buvo pristatyta Lietuvos valstybės šimtmečiui paminėti skirto teatro renginių ciklo „Lietuvos teatro amžius“ programoje, Vilniaus mažajame teatre.

Per sezoną spektaklis aplankė Lietuvos profesionalių teatrų festivalius Rokiškyje, Utenoje, Panevežyje, Varėnoje; jo režisierė ir aktorė Birutė Mar tapo 2018 m. Dalios Tamulevičiūtės festivalio Varėnoje laureate.
Taip pat atnaujinti kituose teatruose (Lietuvos nacionaliname dramos teatre, Valstybiniame jaunimo teatre, „Menų spaustuvėje“) kurti spektakliai „JIS IR JI“ (Jono Biliūno ir jo žmonos Julijos Janulaitytės-Biliūnienės laiškų ir kūrybos motyvais), „UNĖ“ (lietuvių prieškario aktorės Unės Babickaitės-Baye dienoraščių motyvais), „MEILUŽIS“ pagal Marguerite Duras romaną, „POETĖ“ (Salomėjos Nėries dienoraščių ir kūrybos motyvais), „ANTIGONĖ“ pagal Sofoklį, „TYLOS SODAI“ (lietuvių poezijos ir muzikos improvizacijų spektaklis), „ŽODŽIAI SMĖLYJE“ (pirmasis Birutės Mar monospektaklis pagal Samuelio Becketto pjesę „Laimingos dienos“ – 2018 m. gruodį įvyko susitikimas su kūrėjais „Žodžiai smėlyje – po dvidešimties metų“.
2019 m. pavasarį Prancūzijos instituto Lietuvoje inicijuojamų renginių „Marguerite Duras: teatras, literatūra, kinas“ programoje įvyko pirmąsyk Lietuvoje pristatomos M. Duras pjesės „AGATA“ spektaklio eskizo premjera (iš prancūzų kalbos vertė Jurga Vilė). Per pirmąjį sezoną „Solo teatro“ spektakliai taip pat aplankė tarptautinius festivalius Ukrainoje, Baltarusijoje, Kuveite.

2019–2020 m. sezoną „Solo teatras“ pradės rugsėjį įvyksiančia premjera „BUDA PALĖPĖJE“ pagal Julie Otskuka romaną (2011 m.), jau spėjusį pelnyti ne vieną prestižinį literatūros apdovanojimą Amerikoje ir išverstą į keletą kalbų (lietuviškai šis romanas pasirodė 2013 m., vertė Emilija Ferdmanaitė).
Tai šiuolaikinės japonų kilmės rašytojos to paties pavadinimo romano motyvais sukurtas jautrus ir subtilus pasakojimas apie skaudų Japonijos istorijos puslapį – tarpukario emigrantų į JAV gyvenimus, jų tragiškus likimus po Perl Harboro užpuolimo, kuomet tūkstančiai Amerikoje gyvenusių japonų buvo išvežti į koncentracijos stovyklas. Spektaklio tema savaip susišaukia su 1941–1956 m. lietuvių tremties Sibire, žydų holokausto istorijomis.

Idėjos, scenarijaus autorė ir režisierė – Birutė Mar, choreografė ir režisierės asistentė – Sigita Mikalauskaitė, kompozitorius – Antanas Kučinskas, dailininkė – Indrė Pačėsaitė, videodailininkas – Karolis Bratkauskas.
Ateinantį sezoną planuojama atnaujinti spektaklį „LAIŠKAI Į NIEKUR“ Marinos Cvetajevos, Rainerio Marijos Rilkės ir Boriso Pasternako laiškų motyvais, anksčiau sukurtą ir rodytą Lietuvos nacionaliniame dramos teatre. 2020 m. pavasarį įvyks spektaklio pagal M. Duras pjesę „AGATA“ premjera, kurio eskizas 2019 m. pavasarį pristatytas teatro „Meno fortas“ scenoje.

„Solo teatro“ spektakliai bus rodomi ne tik Vilniuje – keliaus po Lietuvos miestus ir miestelius, bus pristatyti tarptautiniuose festivaliuose. Parengtos edukacinės programos Lietuvos mokyklų ir gimnazijų moksleiviams – „Solo teatro“ spektakliai „Jis ir ji“, „Poetė“, „Antigonė“ įtraukti į „Kultūros paso“ moksleiviams programą (www.kulturospasas.lt)

Dėkojame brangiems žiūrovams, pirmąjį teatro sezoną buvusiems kartu su mumis ir kviečiame kartu keliauti į ateinantį. Tebūnie „Solo teatras“ – mūsų neskubių, šviesių susitikimų bei sakralios kūrybos laikas ir erdvė.